Az októbert iskolánkban a sokszínűség jellemezte. Hagyománnyá vált programjaink rendhagyó módon kerültek megrendezésre, a digitális eszközök nyújtotta lehetőségek kihasználásával. Tanulóink játékos feladatok megoldásával nemcsak élményeket gyűjtöttek, de új ismereteket, hagyományokat, ismerhettek meg, melyek által személyiségük, szociális kompetenciájuk tovább fejlődhetett.

Október 1-én Németh Lászlóné szervezésében a zene világnapjáról emlékeztünk meg. Yehudi Menuhin kezdeményezésére 1975-ben nyilvánította az ENSZ ezt a napot a zene világnapjává. A világhírű hegedűművész szerint „meg kell becsülnünk a csöndet,…..az ezerarcú muzsikát megismernünk azért fontos, mert közelebb hozza egymáshoz az embereket és a kultúrákat. A zene közös nyelv, melyet mindannyian értünk. Tanulóink számára az önkifejezés egyik leghatékonyabb eszköze. A gyerekek megismerkedhettek a különböző hangszerek hangjaival, majd próbára is tehették tudásukat a hangszerfelismerő játékokkal, puzzle kirakásával, s maguk is készíthettek hangszereket különböző anyagokból.

 Október 4-én az állatok világnapján tanulóink plakátokat készítettek. Minden osztály egyénileg választott téma és technika segítségéve l hívta fel a figyelmet az állatvédelem fontosságára, s arra, hogy mi magunk mit tehetünk ennek érdekében.

4

Október 6-án az Aradi vértanúkra emlékeztünk, az osztályfőnökök közreműködésével. Célunk, hogy a gyerekek meglévő ismereteikre építve, életkori sajátosságaikat figyelembe véve ismerjék meg a múlt eseményeit, hogy megértsék annak fontosságát, üzenetét.

Október 23-a üzenetét Vámosi János kollégánk tolmácsolta tanulóink számára. A szabadságharc eseményeit rövid videórészletek elevenítették fel, melynek segítségével a történelem már-már kézzelfoghatóvá vált, s kicsit mi is a részesei lehettünk. A megemlékezés ezen formája lehetőséget teremtett arra, hogy az osztályfőnökök segítségével a gyerekek beszélgessenek a témáról, s interaktív feladatokkal, rejtvényekkel mélyítsék el ismereteiket.

A múltidézés mellett ezek a programok hozzájárulnak a gyermekek érzelmi szocializációjának fejlődéséhez, saját identitásuk kialakításához, erkölcsi normáik megerősítéséhez.

 

Október 19-20-án iskolánkban „Tök jó napokat” tartottunk. Kreatív foglalkozás keretében a gyerekek kukoricababákat.

2
A program nem múlhatott el tök nélkül. Minden osztály tetszőlegesen választott technika segítségével, különböző alapanyagokból csináltak tököket, de megjelentek a halloween-t idéző hagyományos faragott tökfigurák és rongyszörnyek is.  
1

Az ősz kincseinek felhasználásával gyümölcssaláta, gyümölcskompozíció készítése színesítette a programot a gyerekek nagy örömére. Az egészséges táplálkozás fontosságának tudatosítása mellett megtapasztalhatták, hogy a gyümölcsök nemcsak finomak, de kreatív módon tálalhatjuk őket, mely még nagyobb kedvet csinál a fogyasztásukhoz.

3