2021. február 2. Kossuth Morzsa A téli szünet, a család körében töltött ünnepek mindenki számára meghozták a várva várt pihenést, feltöltődést, hogy aztán januárban újult erővel kezdhessük meg a munkát. A félév közeledtével a tanulás kapja a főszerepet, hiszen ilyenkor a megszerzett tudásokról adnak számot tanulóink. Az elmúlt időszak nemcsak az új ismeretek elsajátításáról szólt, hanem a digitális oktatás során felmerülő hiányosságok pótlásáról, az ott szerzett tudás megerősítéséről is. Nyolcadikos tanulóink már a továbbtanulási lehetőségeket latolgatva tervezgetik jövőjüket, hiszen ez fontos mérföldkövet jelent életükben. A szociális kompetenciák fejlesztése éppoly fontos feladat, akárcsak a lexikális tudás megszerzése. Az elmúlt időszakban különösen nagy hangsúlyt kellett fektetni a kortárs kapcsolatok erősítésére a kulturális események, programok közösségformáló erejét kihasználva. [image:16133] Január 22-én ünnepeljük a magyar kultúra napját, annak emlékére, hogy Kölcsey Ferenc 1823-ban ezen a napon tisztázta le a Himnusz kéziratát.  Iskolánkban ehhez a naphoz kapcsolódóan hagyománnyá vált az élményalapú, interaktív megemlékezés, melyen keresztül tanulóink megismerhetik kulturális gyökereiket. [image:16134]  A digitális eszközök segítségével tettünk érdekes utazást a kultúra valamennyi ágát érintő csodálatos világba, nagy hangsúlyt fektetve a magyar kultúra sajátosságaira. A gyerekek méltó módon, kreativitásukat latba vetve rajzok segítségével fogalmazták meg, számukra mit is jelent a kultúra, a hagyományok őrzése. [image:16135] Iskolánkban számos évről évre megrendezésre kerülő program színesíti a hétköznapokat, melyek során tanulóink élményeket gyűjtenek, fejlesztik kreativitásukat, bontogathatják önkifejezésük szárnyait.  [image:16136] Ezek közé tartozik a „Havas vigasságok” elnevezésű programunk, melynek keretében minden osztály szabadon választott technika segítségével mutathatta be, milyennek látják a tél csodáit, milyen érzéseket, hangulatokat vált ki belőlük ez az évszak.   Szebbnél szebb alkotások születtek, melyek iskolánk falain megelevenítették a havas téli napok hangulatát.                                       Pap Erika     Tovább olvasom 2021. február 1. Kossuth Morzsa December az elcsendesedés időszaka. Az adventi hagyományok felidézése, a régi szokások felelevenítése összekapcsolja a múlt és a jelen értékeit. Rendhagyó volt az idei évben a készülődés, s talán mindannyian más lelkülettel vártuk a szeretet ünnepét. A rohanó világ kissé lelassult, s nagyobb hangsúlyt kapott az emberi kapcsolatok fontossága, az egymásra való odafigyelés. A már hagyománnyá vált nagyszabású karácsonyi bemutató az idei évben nem kerülhetett megrendezésre, de iskolánk falait tanulóink munkái ünnepi díszbe öltöztették, s rendhagyó módon minden osztály becsempészte a karácsony csodáját a dolgos hétköznapokba. A gyerekek megtanulhatták, hogy az ajándék nem mindig kézzel fogható formában érkezik. Az együtt töltött idő, a közös élmények gyűjtése, felelevenítése különösen fontossá vált az elmúlt időszakban. A közösen készített dekoráció, a közös éneklések mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy advent valódi üzenetét megélhessék diákjaink. [image:16131] Az 5-8. osztály egy pásztorjátékot felelevenítő rendhagyó videóval örvendeztette meg iskolánk közösségét. [image:16132] December nemcsak az elcsendesedésről, hanem a jövőbe vetett hitről, új reményekről is szól. Az elmúlt időszak a szociális kompetenciánk fejlesztésén túl jó lehetőséget teremtett az együttműködési készség megerősítésére, az egymás iránti empátia kialakítására. Bízunk benne, hogy ez a pozitív személyiségformáló attitűd a későbbiekben is elkíséri tanulóinkat a mindennapi életük során. „Nem időpont, vagy időszak a karácsony, hanem lelkiállapot. Békességben, jóakaratúan és könyörületesen élni- ez a karácsony igazi szelleme.”                                                                                                                                                                Calvin Coolidge                                                                                                                                                                               Pap Erika Tovább olvasom 2021. február 1. Kossuth Morzsa Az őszi hűvös, borongós időjárás hangulata nem jellemezte iskolánk mindennapjait ebben a hónapban sem. A tanulás mellett kulturális programok, játékos feladatok színesítették a dolgos hétköznapokat. A már hagyománnyá vált rendezvényeink továbbra is megvalósíthatók a digitális eszközök nyújtotta lehetőségekkel. A délutáni foglalkozások jó lehetőséget adnak az élmény alapú ismeretszerzésre.  [image:16129] A „Libás napok” elnevezésű program keretében a gyerekek felelevenítették a Márton naphoz kapcsolódó legendákat, hagyományokat. [image:16127] Az IKT eszközök alkalmazása remek lehetőséget biztosít digitális kompetenciáik fejlesztésére, a játékos tanulás megvalósítására. A kézműves foglalkozások során változatos technikák alkalmazásával szebbnél-szebb alkotásokat készítettek az osztályok, melyek az iskola folyosóján kerültek kiállításra, felölelve a Márton naphoz kapcsolódó eseményeket, szimbólumokat. [image:16128] A kiállítás lehetővé teszi, hogy egymás munkáját is megcsodálják a gyerekek.   A tanulók értékrendjének kialakítása során kiemelten fontos, hogy óvják, tisztán tartsák közvetlen és közvetett környezetüket. Az őszi időszakban iskolánk udvarának szebbé tétele a gyerekek közreműködésével valósult meg. Azáltal, hogy aktív részesei voltak a munkának,  az elért eredmény megbecsülendő értékké vált számukra. A környezettudatosság kialakítása folyamatosan jelen van a nevelő munka során. Az ősz beköszöntével a madarak etetése folyamatos feladatot jelent alsós tanulóink számára. Feladattudatuk megerősítésben, felelősségtudatok kialakításában fontos szerepe van annak, hogy ősztől, egész télen át gondoskodnak a madarak ellátásáról. [image:16130]                                                                                                        Pap Erika   Tovább olvasom 2020. november 30. Aktuális Tisztelt Szülők/ Gondviselők! Digitális Kollaborációs tér elérése: 1. https://www.kossuthsuli.hu/ 2. A honlap jobb alsó sarkában kattintsanak a KRÉTA E-NAPLÓ BELÉPÉS ikonra. 3. Ez elvisz az iskolai kréta felületre, ahol a továbbiakban be kell írni azt a saját felhasználó nevet és jelszót, amit az osztályfőnökök átadtak. Itt elérhető a tanulói KOLLABORÁCIÓS TÉR, melyen órarend szerinti digitális tanórák keretében folytatódik tovább az oktatás. Kérjük, Önöket segítsék a tanulókat a felület kezelésében! Köszönjük ! Kéri Zoltánné Intézményvezető Tovább olvasom 2020. november 12. Kossuth Morzsa Az októbert iskolánkban a sokszínűség jellemezte. Hagyománnyá vált programjaink rendhagyó módon kerültek megrendezésre, a digitális eszközök nyújtotta lehetőségek kihasználásával. Tanulóink játékos feladatok megoldásával nemcsak élményeket gyűjtöttek, de új ismereteket, hagyományokat, ismerhettek meg, melyek által személyiségük, szociális kompetenciájuk tovább fejlődhetett. Október 1-én Németh Lászlóné szervezésében a zene világnapjáról emlékeztünk meg. Yehudi Menuhin kezdeményezésére 1975-ben nyilvánította az ENSZ ezt a napot a zene világnapjává. A világhírű hegedűművész szerint „meg kell becsülnünk a csöndet,…..az ezerarcú muzsikát megismernünk azért fontos, mert közelebb hozza egymáshoz az embereket és a kultúrákat. A zene közös nyelv, melyet mindannyian értünk. Tanulóink számára az önkifejezés egyik leghatékonyabb eszköze. A gyerekek megismerkedhettek a különböző hangszerek hangjaival, majd próbára is tehették tudásukat a hangszerfelismerő játékokkal, puzzle kirakásával, s maguk is készíthettek hangszereket különböző anyagokból.  Október 4-én az állatok világnapján tanulóink plakátokat készítettek. Minden osztály egyénileg választott téma és technika segítségéve l hívta fel a figyelmet az állatvédelem fontosságára, s arra, hogy mi magunk mit tehetünk ennek érdekében.[image:15166] Október 6-án az Aradi vértanúkra emlékeztünk, az osztályfőnökök közreműködésével. Célunk, hogy a gyerekek meglévő ismereteikre építve, életkori sajátosságaikat figyelembe véve ismerjék meg a múlt eseményeit, hogy megértsék annak fontosságát, üzenetét. Október 23-a üzenetét Vámosi János kollégánk tolmácsolta tanulóink számára. A szabadságharc eseményeit rövid videórészletek elevenítették fel, melynek segítségével a történelem már-már kézzelfoghatóvá vált, s kicsit mi is a részesei lehettünk. A megemlékezés ezen formája lehetőséget teremtett arra, hogy az osztályfőnökök segítségével a gyerekek beszélgessenek a témáról, s interaktív feladatokkal, rejtvényekkel mélyítsék el ismereteiket. A múltidézés mellett ezek a programok hozzájárulnak a gyermekek érzelmi szocializációjának fejlődéséhez, saját identitásuk kialakításához, erkölcsi normáik megerősítéséhez.   Október 19-20-án iskolánkban „Tök jó napokat” tartottunk. Kreatív foglalkozás keretében a gyerekek kukoricababákat.[image:15164]A program nem múlhatott el tök nélkül. Minden osztály tetszőlegesen választott technika segítségével, különböző alapanyagokból csináltak tököket, de megjelentek a halloween-t idéző hagyományos faragott tökfigurák és rongyszörnyek is.  [image:15163] Az ősz kincseinek felhasználásával gyümölcssaláta, gyümölcskompozíció készítése színesítette a programot a gyerekek nagy örömére. Az egészséges táplálkozás fontosságának tudatosítása mellett megtapasztalhatták, hogy a gyümölcsök nemcsak finomak, de kreatív módon tálalhatjuk őket, mely még nagyobb kedvet csinál a fogyasztásukhoz.[image:15165] Tovább olvasom 2020. november 2. Aktuális [image:15018] Tovább olvasom 2020. október 6. Kossuth Morzsa Az elmúlt tanév rendhagyó módon zajlott, számos új kihívással, tapasztalattal. Ebben az időszakban az összefogásé volt a főszerep. A tantermen kívüli digitális oktatás nagy erőfeszítést igényelt mind a gyerekek, mind a szülők, mind a pedagógusok részéről. Iskolánk közössége ebben a nehéz helyzetben is helytállásáról tett tanúbizonyságot. Tovább olvasom